divendres, 15 de febrer de 2013

COMUNICAT COMITÈ D’EMPRESA DE SERVEIS D’ESPLAI
    SECCIÓ SINDICAL CCOO-SERVEIS D’ESPLAI

Retard en el pagament de la nòmina del mes de gener als treballadors/es del servei de suport a l’alumnat amb NEE de SSE

El Comitè d’Empresa de SSE i la Secció Sindical de CCOO-Serveis d’Esplai, mitjançant aquest comunicat, vol transmetre la seva preocupació pel retard en el pagament de la nòmina del mes de gener que han patit els treballadors i treballadores del servei de suport a l’alumnat amb necessitats educatives especials de SSE.

Des que es va fer càrrec del servei al setembre, l’entitat ha posposat el pagament de les nòmines d’aquests treballadors i treballadores al dia 5 del mes següent. Al mes de gener el retard ha estat de 10-11 dies. L’entitat justifica el retard al·legant  que la Generalitat no els transfereix  els diners del servei des de fa mesos, comportant això tensions i problemes de tresoreria per haver d’avançar uns diners que encara no li han estat abonats pel Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat.

No posem en dubte les raons que al·lega l’entitat: la Generalitat té un deute de més de 600 milions d’euros amb les empreses del Tercer Sector, fet que està portant al punt del col·lapse a milers d’aquestes entitats que alerten sobre impagament de nòmines, EROS’s, acomiadaments, tancaments,..... És indubtable que la situació és preocupant i, que tal i com manifesten aquestes entitats, la Generalitat els està traslladant els seus problemes de tresoreria, però no esta fent l’entitat el mateix amb els seus treballadors i treballadores?

I és que, quan ja esta en risc el pagament de les nòmines als treballadors i treballadors, s’ha de ser més valent, plantar-se i dir prou! L’entitat no pot continuar defensant els arguments en els quals s’empara el govern de la Generalitat  per no pagar al Tercer Sector i retallar en aspectes tan vitals com l’educació o el benestar social. Estem d’acord amb que el Departament d’Economia depèn de les transferències que arriben de Madrid i del Fons de Liquiditat i amb que el govern del PP ens esta ofegant. Però és igualment cert que la Generalitat, alhora que fa aquest discurs de mitges veritats, no dubta a prioritzar els pagaments d’altres creditors o d’interessos bancaris, destinar quantitats elevadíssimes a sectors empresarials o retornar deute a bancs i inversors  abans de pagar i complir amb els compromisos adquirits amb el tercer sector social. És clar que, en època de crisis, decidir a què es destinen els recursos públics acaba sent una qüestió de prioritats polítiques i d’ideologia.

Per tot el que hem exposat, el Comitè d’Empresa i la Secció Sindical, reclama a Serveis d’Esplai:

1.   Que deixi d’adoptar una postura comprensiva i merament negociadora amb la Generalitat i, passi a adoptar  una actitud ferma, activa i combativa exigint el pagament immediat i urgent del deute, que està afectant ja a alguns treballadors i treballadores i posant en risc el futur de l’entitat.

2.    Que informi detalladament als representants dels treballadors i treballadores de la situació específica de l’empresa i de les possibles dificultats per pagar les nòmines.

Per a contactar amb nosaltres:

Al nostre correu electrònic: ceserveis@esplai.org

Al nostre blog: comiteserveis.blogspot.com

Per Facebook: Ce Serveis d’Esplai Fce

i Twiter: @cesse2 ; @SS_SE_ccoo

Item Reviewed: COMUNICAT REFERENT AL RETARD EN EL PAGAMENT DE LA NÒMINA DEL MES DE GENER ALS TREBALLADORS/ES DEL SERVEI DE SUPORT A L'ALUMNAT AMB NEE DE SSE Rating: 5 Reviewed By: CCOO Fundesplai